Przegląd Social Mediowy #2

Kto zamierza uratować reklamodawców przed AdBlockiem, czy Facebook zmieni zakorzenione w Nas od blisko 200 lat przyzwyczajenie oraz na co Snapchat wydał ponad 110 milionów dolarów? Odpowiedź znajdziesz w naszym przeglądzie social mediowym.

Facebook: Jak rozpętałem wojnę z AdBlockiem


Liczba osób, korzystających z AdBlocka z roku na rok rośnie. Na świecie od internetowych reklam odcięło się już ponad 198 milionów osób, my (Polacy) jesteśmy europejskim liderem. Prawie co trzeci polski internauta używa tego programu. Reklamodawcy wpadają w depresję.

Na ratunek (biznesowi) przychodzi Facebook, który zapowiedział walkę z oprogramowaniem. Wojna będzie toczyć się na dwóch frontach. Pierwszym jest pole techniczne, serwis wprowadzi aktualizację, po której AdBlock nie będzie działał w jego obrębie. Drugim, o którego działaniu możemy przekonać się już dziś, jest edukacja. Obecnie przy każdej promowanej treści możemy za pomocą trzech kliknięć otrzymać od Facebooka wyjaśnienie, dlaczego widzimy konkretną reklamę. Tym, co jednak ważniejsze, jest wymagająca dodatkowego kliknięcia możliwość zarządzania swoimi preferencjami. Za pomocą nowego narzędzia możemy szybko na nowo określić swoje zainteresowania i zapoznać się reklamami, które mogą pojawić się na naszej tablicy.

Podejście Facebooka z pewnością cieszy branżę reklamową, jednak głośno wspominaną walkę o jakość dla użytkowników trzeba traktować jednak z przymrużeniem oka. Z pewnością o edukacyjnej funkcji warto poinformować Tomasza Lisa ;)

Dowiedz się więcej: http://wersm.com/facebook-declares-war-on-ad-blockers/

Facebook: Teraz będziecie oglądać w pionie

Telewizja towarzyszy nam od blisko 200 lat i przez ten okres zawsze występowała w formacie położonego na dłuższym boku prostokąta. Jakiekolwiek próby odejścia od horyzontalnej perspektywy kończyły się fiaskiem. Nadchodzi jednak rewolucja, Facebook wprowadza i promuje oglądanie w pionie (w mobile’u).

Badania prowadzone przez serwis wykazały, że odbiorcy znacznie chętniej i dłużej oglądają treści wyświetlane wertykalnie. Jest to ciekawa informacja, ponieważ wskazuje na zmiany wśród preferencji odbiorców. Nie tak dawno, gdy Facebook implementował relacje live i toczył bój z Twitterem oraz Periscopem, jako główną zaletę swojego rozwiązania wymieniał format kwadratu, tłumacząc, że jest on idealny pod smartfony. Dowiedz się więcej: http://wersm.com/facebook-vertical-videos-in-mobile-app/

Twitter: Naklejki – mała rzecz, a cieszy

W mediach społecznościowych niektóre nowości należą do kategorii „banalnych”, ale świetnie angażujących. Przykład? Naklejki Facebooka i Twittera. Z chęcią wrzucamy je do komentarzy oraz na nasze zdjęcia. Druga z wymienionych społecznościówek postanowiła wykorzystać ten fakt i zarobić pieniądze.

Twitter daje markom możliwość stworzenia i promocji własnych naklejek. To świetna okazja do kreatywnych przedsięwzięć. Nie ma nic lepszego, jak internauta wykorzystujący Twój kontent w komunikacji z innymi znajomymi! Co ciekawe, naklejki będzie można wyszukiwać, w ten sam sposób co hashtagi, to znaczy, że będziemy mogli monitorować „nasze” treści :)

Dowiedz się więcej: https://blog.twitter.com/2016/introducing-stickers-on-twitter

Facebook: Coraz bliżej telewizji

„Na miejscu jest nasz korespondent, oddajemy mu głos”. Ta formułka do tej pory była zarezerwowana dla telewizji oraz radia. Niebawem, jednak będziemy mogli ją usłyszeć również na fejsie. Serwis społecznościowy zapowiedział wprowadzenie relacji live współtworzonej przez dwa profile.

W pierwszej kolejności z narzędzia będą mogły skorzystać osoby publiczne oraz większe marki, ale do końca 2016 roku wyposażeni w taką możliwość zostaną wszyscy użytkownicy. Czekamy z niecierpliwością.

Dowiedz się więcej: https://techcrunch.com/2016/06/23/facebook-live-grows-up-with-two-person-broadcasts-and-waiting-rooms-for-viewers/

Facebook: Internet jeszcze bardziej mierzalny

Mierzalność działań w Internecie to zaleta, która coraz częściej sprawia, że marki decydują się na przekazanie większego budżetu na promocję w sieci, niż w telewizji. Platformy społecznościowe oferują dostęp do cennych danych, a ich wachlarz ciągle się powiększa. Przykładem są trzy nowe zakładki Facebooka ze statystykami na temat: wideo, wideo live oraz wideo 360 stopni.

Pierwszą z nich jest Audience Demographics, za pomocą której możemy badać minuta po minucie wiek, płeć oraz lokalizację odbiorców. Druga, Video Engagement oferuje analizę zachowań w trakcie transmisji na żywo. Dzięki niej twórcy contentu w czasie rzeczywistym mogą weryfikować, które momenty relacji sprowokowały odbiorców do działania. Trzecia zakładka jest ściśle związana z materiałami 360. Heatmapa pozwala dowiedzieć się, które miejsca w prezentowanej przestrzenie najbardziej przyciągają uwagę oglądających. To bardzo użyteczne narzędzie, szczególnie gdy tworzymy wirtualny świat.

Dowiedz się więcej: http://wersm.com/facebook-rolls-out-new-video-metrics/ http://wersm.com/facebook-adds-two-new-publisher-tools-for-360-video/

Snapchat: It’s shopping time!

Branża nowych technologii przypomina świat piłki nożnej. Platformy społecznościowe podobnie, jak kluby, czasami szlifują swoje diamenty, a czasami dokonują wielomilionowych transferów.

Snapchat zrobił zakupy za ponad 110 milionów dolarów, a produktem w jego koszyku okazała się wyszukiwarka Vurb, która oferuje bardzo ściśle dopasowane do naszych potrzeb i preferencji wyniki. Powstają one na podstawie analizy zachowań w Internecie. Projekt został doceniony w kilku konkursach.

Jak to się łączy ze Snapchatem? Trudno stwierdzić na tę chwilę, jednak wydanie góry pieniędzy przez Snapa na pewno nie było przypadkowe.

Dowiedz się więcej: https://techcrunch.com/2016/08/15/snapsearch/

Facebook: Pora na nowe wyzywania

Mark Zuckerberg konsekwentnie buduje swoje imperium. Skutecznie realizuje plan przemiany Facebooka w największy serwis wideo oraz najodważniej promuje technologie VR. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, następnym kąskiem będzie rynek gier komputerowych.

Facebook poinformował o rozpoczęciu współpracy z firmą Unity nad projektem nowej platformy gamingowej, która z dużym prawdopodobieństwem stanie się poważnym konkurentem dla lidera w tej dziedzinie, serwisu Steam.

Obie firmy współpracowały wcześniej przy projekcie Oculus VR. Czyżby szykowali platformę, której główną bronią będzie bogata baza gier, wykorzystujących wirtualną rzeczywistość?

Dowiedz się więcej: http://wersm.com/facebook-gaming-platform/
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #1

Wakacje? W mediach społecznościowych nie ma wakacji, a pierwszy tydzień sierpnia okazał się przełomowym. Jak Instagram skopiował Snapchata, co nowego...

Zamknij