Przegląd social mediowy #4

Niespodziewana śmierć Snapchata, rewolucja na Twitterze oraz egzamin z Facebooka tak w skrócie wygląda koniec wakacji w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz poznać informacje w pełnej wersji, zapoznaj się z naszym przeglądem.

Snapchat z nową twarzą i okularami na nosie

Aplikacja, z której dziennie korzysta 150 milionów aktywnych użytkowników przeszła rebranding. Teraz Snapchat nazywa się Snap Inc. lub po prostu Snap. Wielu osobom drobna zmiana może wydawać się zupełnie niepotrzebna (taki zabieg, aby na chwilę zrobić buzz), jednak wizyta na stronie odświeżonej marki pokazuje, że nowa nazwa ma odzwierciedlać filozofię twórców aplikacji. Ich priorytetem jest rejestrowanie życia za pomocą aparatu lub kamery.

Potwierdzeniem idei ma być, towarzysząca rebrandingowi, premiera pierwszego produktu z kategorii urządzeń elektronicznych – okularów „Spectacles”. Przeciwsłoneczne okulary od Snap Inc. są wyposażone w obiektyw o kącie 115 stopni i umożliwiają nagrywanie oraz udostępnianie wideo (do 30 sekund) na profilu. Ray banom i aviatorom mówimy papa!

Dowiedz się więcej tutaj -> https://snap.com/news/

Twitter już nigdy więcej nie będzie taki sam

To koniec ery 140 znaków, które stały się symbolem ćwierkającej platformy. Teraz użytkownicy aplikacji mogą pozwolić sobie na zdecydowanie dłuższe komunikaty, ponieważ serwis nie liczy już: cytowanych Tweetów, załączników w formie zdjęć, wideo czy GIF-ów oraz oznaczeń innych osób (@PanKowalski).

Zmiana jest na pewno dużym ułatwieniem, pytanie tylko czy faktycznie potrzebnym? Społeczność Twittera jest dosyć hermetyczna, a ograniczenia raczej nie sprawiały problemu. Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/twitter-moving-beyond-140-character-limit/

Facebook robi to, co zwykle – rozpieszcza

Kolejny tydzień i kolejny pakiet nowych opcji od Facebooka. Tym razem największa platforma społecznościowa rozszerzyła wachlarz możliwości targetowania. Teraz reklamodawcy mogą kierować reklamy do osób, które obejrzały kanwę marki (kliknij po informacje o kanwie) oraz internautów z innych krajów podobnych do posiadanej już bazy fanów lub klientów (rozszerzenie narzędzia lookalike audiences). Pierwsza z wymienionych opcji umożliwia nam dotarcie do odbiorców, którzy mają już pojęcie o marce/produkcie, ale nie zdecydowali się na zakup lub przejście do strony przy przeglądaniu kanwy. Druga to szczególne ważne narzędzie w sytuacji, gdy marka zamierza wchodzić na nowe rynki.

Dowiedz się więcej tutaj -> https://www.facebook.com/business/news/going-global-with-facebook

Co dwie głowy to nie jedna

„Cześć, czy macie jakąś markę, która mogłaby z naszą zrobić wspólną kampanię?”. To pytanie, które jest zadawane coraz częściej i w żadnym przypadku nie jest złe. Akcje crossowe to zwykle podzielenie kosztów na dwie części oraz znaczne zwiększenie zasięgu. Z uwagi na rosnącą popularność takich rozwiązań Facebook wprowadza crosspostowanie treści wideo.

Do niedawna obserwacja i analiza współtworzonego contentu wideo wyglądała następująco: dwie marki wrzucają ten sam materiał na swoje oddzielne fanpage i pracują osobno nad wygenerowanymi statystykami. Efektem tego były zupełnie różne wykresy, co utrudniało lub wręcz uniemożliwiało wyciągnięcie cennych wniosków. Teraz z poziomu jednego narzędzia możemy opublikować wspólny materiał w kilku miejscach i zbierać łączne dane.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/facebook-announces-new-features-crossposting/

Matura z Facebooka

Digital marketing to dziedzina bardzo szeroka i dynamicznie się rozwijająca. Z uwagi na brak jakichkolwiek kierunków uniwersyteckich związanych z branżą problemem staje się weryfikacja umiejętności pracowników. Z pomocą przychodzą narzędzia, przy których na co dzień pracujemy.

Facebook stworzył pierwszy certyfikowany egzamin z wiedzy o możliwościach marketingowych na Facebooku. Aby się do niego przygotować należy studiować tzw. blueprints, czyli dostępne już od kilku lat e-learningi na temat reklamy w największym serwisie społecznościowym. Koszt egzaminu to 150 dolarów, ciekawe jak szybko posiadanie takiego certyfikatu stanie się standardem. Dowiedz się więcej tutaj -> https://www.facebook.com/blueprint/certification
Przeczytaj poprzedni wpis:
przegląd social mediowy #3

Co znowu Facebook ściągnął od Snapchata, kto sprawił, że już nie tylko YouTube ma pre-rolle oraz dlaczego Pinterest to nadal...

Zamknij