Przegląd social mediowy #5

Do świąt jeszcze trochę czasu, ale część społecznościówek otworzyła już swój worek prezentów. O tym, kto i co podarował użytkownikom i markom dowiesz się z naszego przeglądu social mediowego. Spoiler: jest tego sporo!

Wideo w pionie oficjalnie nowym formatem reklamowym

Czy media społecznościowe mogą zmienić nawet najgłębiej zakorzenione w nas przyzwyczajenia? Życie pokazuje, że tak. Przykładem jest mała rewolucja, której obecnie możemy być świadkami – Instagram wprowadza reklamy w wyświetlane w pionie.

Przez ponad 200 lat przyzwyczajano nas do oglądania ruchomego obrazu w poziomie. Dobrze znamy format 4:3 lub 16:9 nie tylko z telewizora, ale również prezentacji w power pointcie. Kocham obrazy panoramiczne (a może kochaliśmy?)

Sposób wyświetlania fotografii i filmów zmieniły aplikacje mobilne, a w szczególności Snapchat. Trend spopularyzowały Instagram (rezygnując z charakterystycznego kwadratu) oraz Facebook (lepiej dostosowując wertykalne zdjęcia do newsfeeda).

Czy to duża zmiana? Dla odbiorców nie, lecz produkujących zdecydowanie tak. Przy tworzeniu nowych reklam należy dobrze zastanowić się, gdzie odbędzie się ich emisja. Format pionowy redefiniuje również zasady kompozycji. Dla zasiedziałych w ATL-u producentów może być to trudny orzech do zgryzienia.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/instagram-adds-vertical-ad-format/

Transmisje na żywo są jak ebola – rozprzestrzeniają się wszędzie

Facebook – jestem. Twitter – jestem. Youtube – jestem. Messenger – jestem. Tak obecnie wygląda lista obecności serwisów, które umożliwiają live streaming. Niebawem powiększy się ona o nowego gracza – Instagram. Kevin Systrom, CEO społecznościówki potwierdził krążącą od kilku tygodni informację o wprowadzeniu możliwości relacji na żywo.

To kolejne, w ostatnim czasie, duże przedsięwzięcie serwisu, które z pewnością będzie cenne dla marek i wydawców. Rośnie zasięg oraz szansa na dotarcie z przekazem do swoich fanów, którzy często obserwujących nasze działania w wielu kanałach. Z uwagi na biznesowe powiązanie Instagrama i Facebook możemy się spodziewać możliwości prowadzenia jednej transmisji i share’owania jej w dwóch kanałach.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://www.theverge.com/2016/11/10/13587580/instagram-app-live-video-feature-stream-stories

Facebook imperatorem w wojnie klonów

Jeśli myślałeś, że Facebook zakończy kopiowanie mechanizmów konkurencji po Instagram Stories to byłeś w błędzie. Wygląda na to, że przekroczenie liczby 1 miliarda użytkowników, zwiększyło pewność siebie wśród zarządzających serwisem. Oto cztery „nowości”, z których już możemy lub niebawem będziemy mogli korzystać:

  • Filtry dla relacji na żywo, dzięki którym użytkownik będzie mógł przedstawić siebie oraz otaczającą rzeczywistość w formie obrazu malowanego ręko Van Gogha (funkcjonalność aplikacji Prisma),
  • Możliwość zakładania wirtualnych masek na twarz podczas transmisji na żywo (zmodyfikowana funkcjonalność Snapchata),
  • Edycja zdjęć wykonanych bezpośrednio z Facebooka za pomocą zabawnych ramek (Snapchat),
  • Flash – to nie funkcjonalność, lecz aplikacja, którą można nazwać kopią Snapchata, ponieważ oferuję te same możliwości. Apka jest dedykowana dla „regionów wschodzących”, gdzie dostęp do Internetu nie jest tak powszechny. Na razie jest dostępna jedynie w Brazylii, tym co ma przekonać nastolatków do jej instalacji porzucenia Snapchata jest waga. Flash zajmuje tylko 25 megabajtów.
Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/facebook-launches-snapchat-clone-emerging-markets/ http://wersm.com/facebook-testing-new-feature-that-looks-suspiciously-like-a-snapchat-clone/ http://wersm.com/facebook-adds-snapchat-like-masks-on-live-video/ http://wersm.com/facebook-is-working-on-prisma-like-live-video-filters/

Zmierzch moderatorów i świt botów, czy to możliwe?

Zastąpienie moderatorów botami to wizja przerażająca dla samych moderatorów, jak również firm, ponieważ nadal wierzymy, że najbardziej kompleksowej obsługi dostarczy drugi człowiek. Jednak boty niezaprzeczalnie mogą zautomatyzować i przyspieszyć procesy, szczególnie dzięki nowym narzędziom.

Messenger testuje właśnie współpracę z PayPalem serwisem, umożliwiającym dokonywanie szybkich płatności przez Internet. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że niebawem część zakupów internetowych będziemy dokonywali z pomięciem bezpośredniej wizyty na stronie klienta.

Kolejną nowością, która łączy się z powyżej wspomnianą, jest opcja wysyłania spersonalizowanych reklam  do osób, które zgodziły się na „subskrypcję” wiadomości od botów. Zatem marki i reklamodawcy otrzymają nową przestrzeń do działania. Komercjalizacja sztucznych moderatorów wydaje się coraz bardziej realna.

Dowiedz się więcej tutaj -> https://techcrunch.com/2016/10/24/facebook-messenger-now-supports-paypal-payments-in-bots-will-track-your-paypal-receipts/ i tutaj: http://marketingland.com/ads-facebook-messenger-officially-197619

Gdzie kupiłaś? Na Instagramie.

To jedna z najbardziej entuzjastycznie przyjmowanych wiadomości. Instagram potwierdził, że testuje kilka e-commerce’owych rozwiązań takich jak: zobacz produkty (po kliknięciu użytkownikowi pojawią się ceny oraz opisy produktów widocznych na zdjęciu) czy kup teraz. Testy rozpoczęto 7 listopada, mamy nadzieję, że wyniki będą pozytywne i niedługo będziemy mogli sprawdzić nowe narzędzia na własnym podwórku.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/shop-now-on-instagram/

Shapr, czyli LinkedIn w przebraniu Tindera

Na mapie mediów społecznościowych pojawił się nowy punkt – Shapr. Aplikacja, przypominająca mechaniką Tindera ma służyć do networkingu.

Funkcjonowanie jest proste: logujemy się za pomocą profilu na LinkedInie, następnie przy użyciu 10 słów kluczowych określamy swoje zainteresowania i po chwili aplikacja prezentuje nam osoby o podobnych intelektualnych preferencjach. Dalsze korzystanie z serwisu wygląda identycznie, jak w społecznościówce do randkowania: próbujemy złapać tzw. matcha, a jak już się uda wówczas rozpoczynamy konwersację. Nie skreślamy aplikacji, ale jednocześnie nie wróżymy jej wielkiej kariery ;)

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/shapr-is-the-tinder-for-professional-networking/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=We+are+Social+Media&utm_content=Shapr+Is+The+%22Tinder%22+For+Professional+Networking

Okulary Snapchata wylądowały, ale ich zakup to nie tak prosta sprawa

  Listę prezentów zamykają, zapowiedziane blisko 2 miesiące temu, okulary od Snapchata. Kosztujący 130 dolarów gadżet można już kupić w snapchatowych automatach do sprzedaży!

Chyba nikt nie spodziewał się tak prostej dystrybucji, która niektórym może przypominać sprzedaż jednorazowych aparatów fotograficznych marki Kodak. Jednak w całym przedsięwzięciu jest mały haczyk. Automaty zostały ustawione w bardzo dziwnych miejscach i na dodatek przemieszczają się, więc jeśli niebawem będziesz w Stanach i natrafisz na „Snpabota” nie zostawiaj zakupu na później ;)

Trzeba przyznać, że cały koncept sprzedaży jest spójny ideologią marki, w której liczą się chwile ;)

Dowiedz się więcej -> https://www.engadget.com/2016/11/17/snapchat-spectacle-fan-driven-launch/  
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #4

Niespodziewana śmierć Snapchata, rewolucja na Twitterze oraz egzamin z Facebooka tak w skrócie wygląda koniec wakacji w mediach społecznościowych. Jeśli...

Zamknij