Przegląd social mediowy #6

Jakie nowe narzędzie ułatwi pracę na linii klient – agencja? Dlaczego organizacje non profit mogą działać lepiej na Facebooku? Które kolejne funkcje Snapa skopiował Instagram i dlaczego powinniśmy bardziej zainteresować się grami komputerowymi? Odpowiedzi szukaj w naszym przeglądzie social mediowym.

DRAMAT ASZ Dziennika – nowa wtyczka Facebook ostrzega przed kłamstwami

Zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach na prezydenta Stanów Zjednoczonych rozpoczęło nową dyskusję w sieci. Dyskusję na temat tego, jak walczyć z łatwym i szybkim rozprzestrzenianiem się fałszywych treści w Internecie. Rękawicę podniósł Mark Zuckerberg, który przedstawił światu specjalną wtyczkę do przeglądarki Chrome, analizującą wiarygodność źródła. Efekt widać poniżej. Ciekawe, jak oceniony zostanie słynny ze zmyślonych wiadomości ASZ Dziennik ;)

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/chrome-extension-alerts-fake-news-facebook/

Będę grał w grę. Nie tylko Ty, ale my wszyscy.

Rynek gier to kolejne pole, którym zawładnąć chce Facebook. Słyszeliśmy już o planach platformy gamingowej, która byłby konkurencją dla Steama i Twitcha. Ważniejsze, jednak jest to, co tu i teraz, czyli premiera aż 30 gier dostępnych w Messengerze!

Do tego, jak angażujące są „proste” gry dostępne na smartfonach czy na Facebooku nie trzeba przekonywać. Świadczą o tym takie tytułu, jak FarmVille, 1024 oraz Flappy Bird. Nic więc dziwnego, że Facebook postanowił zainwestować w taki właśni sposób. Gry w komunikatorze są na razie dostępne tylko w kilkudziesięciu krajach, a najbardziej znane tytuły to Pac-man i Arkanoid.

To, co jest najważniejsze z perspektyw marki to fakt, że Facebook daje również możliwość tworzenia własnych gier. Zgłoszenia można dodawać pod tym linkiem: https://www.facebook.com/help/contact/173350173135692

Dowiedz się więcej tutaj -> https://messengerblog.com/games/instant-games-now-on-messenger/

Instagram kopiuje Snapchata odcinek numer 12451

Kopiowanie opcji Snapchata przez Instagram przypomina serial „Moda na sukces”. Ciągnie się i powoli zaczyna nudzić. Średnio raz w tygodniu widzimy nagłówki, sugerujące klonowanie funkcji apki z duszkiem w logo. Tym razem są to wysyłanie wiadomości efemerycznych do obserwujących oraz informacja o tym, czy ktoś dokonał zrzutu ekranu naszego Story.

O pierwszym z wymienionych ficzerów informowaliśmy w poprzednim przeglądzie wraz z zapowiedzą relacji na żywo, które również są już dostępne w przestrzeni apki z serduszkami.

Chociaż działania Instagrama na pewno nie zasługują na pochwałę, to jednak cieszy opcja powiadomień o print screenach naszych treści na Instagrama Stories. Dostarcza nam nowych informacji o tym, jakim rodzajem treści dzielą się nasi fani i pozwoli lepiej wykonywać socialową robotę. Na pewno warto dodać takie statystyki do miesięcznych raportów.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/instagram-debuts-live-videos-snapchat-like-disappearing-messages/ http://wersm.com/instagram-will-now-also-tell-someone-takes-screenshot/

Facebook Creative Hub, aby klient mógł lepiej zrozumieć agencje

Nowa przestrzeń w sieci dla klienta oraz agencji – Facebook Creative Hub. To miejsce, w którym można zobaczyć kreatywne sposoby wykorzystania facebookowych formatów reklamowych oraz stworzyć mock up własnej kreacji (przyda się w procesie akceptacji).

Miejsce w 100% warte sprawdzenia. Kto wie, może zainspiruję Cię do nowatorskich przedsięwzięć! Odwiedź tutaj: https://www.facebook.com/ads/creativehub/

Nowe narzędzie Facebooka, które naprawdę pomaga

Każdy nasz przegląd jest pełen informacji o nowych opcjach, funkcjonalnościach czy narzędziach. Często  są one spełnieniem naszych biznesowych i kreatywnych marzeń, ponieważ stwarzają szersze możliwości.

Nowe narzędzie, o którym teraz chcemy powiedzieć też może spełnić marzenie, ale tych, którzy potrzebują prawdziwej pomocy. „Fundraisers” to opcja dostępna tylko dla organizacji non profit (jeśli Twoja marka posiada fundację – to warto się nią zainteresować), która umożliwia wyświetlanie aktualnego statusu zbiórki pieniędzy na dany cel. Przykładowo możemy zobaczyć na fanpage’u fundacji lub w jej poście informacje, że zabrano 23 000 zł z 30 000 potrzebnych do zrealizowania konkretnego celu.

Dodatkową opcją dla tego typu organizacji jest „Donate button”, po którego kliknięciu możemy dzięki powiązanej z fejsem karcie zasilić konto wybranego podmiotu. Wisienką na torcie jest informacja, kto wsparł naszą zbiórkę. Dzięki niej możemy potem wysłać spersonalizowane podziękowania.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://newsroom.fb.com/news/2015/11/introducing-new-tools-for-nonprofits/

Zapominamy o Pinterestcie, a on rośnie w siłę

W branży mediów społecznościowych największą uwagę skupiają Facebook, Instagram i (wciąż jeszcze) Twitter. Nadal mówi się o Snapchatcie, nie zapominamy również o LinkedIn, z którego często korzystamy w celach biznesowych. Ale czy pamiętasz Pinteresta? W kwietniu 2012 roku serwis ten odnotowywał średnio 8 milionów wejść dziennie, a dziś?

Dziś, trochę w cieniu, rozwija się i stwarza co raz więcej możliwości. Najnowszy update rozszerzył platformę o wprowadzenie listy rekomendowanych video (tak, na Pintereście można już zbierać filmy z YT;)). Lista wyświetla się nam po zakończeniu oglądania jednego materiału. Podobnie, jak na Facebooku, ale z tą różnicą, że dopasowanie jest zdecydowanie bardziej trafne.

Drugą nowością jest zakładka Pinterest Discover, która promuje „dzienne, najlepsze pomysły w Pinterestcie”. Zakładka podobnie, jak powyżej wspomniane filmy, prezentuje treści „uszyte na wymiar” na podstawie naszych już przypiętych pinów. W dużym uproszczeniu nową funkcję, można nazwać nową pierwszą stroną, na której z pewnością niebawem pojawi się przestrzeń reklamowa. Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/pinterest-launches-new-promoted-video-option-and-explore-section/

Troszkę się pochwalimy

Na koniec autopromocja. Z dumą przedstawiamy efekt naszej digitalowej współpracy z kanałem Eurosport – aktywację „Komentarz Ma Moc”. Na dedykowanej dla tego projektu stronie przeprowadziliśmy konkurs, w którym zadaniem było wcielenie się w rolę komentatora sportowego i skomentowanie wybranej akcji bramkowej z udziałem Roberta Lewandowskiego :) Setki zgłoszeń i tysiące oddanych na nie zgłoszeń. Pozostając w piłkarskim slangu – to był strzał w okienko!

Dowiedz się więcej tutaj -> https://www.komentarzmamoc.pl/
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #5

Do świąt jeszcze trochę czasu, ale część społecznościówek otworzyła już swój worek prezentów. O tym, kto i co podarował użytkownikom...

Zamknij