Przegląd social mediowy #7

Święta już za chwilę, a potem sylwester i nowy rok. Każdy zadaje sobie pytanie, co nam 2017 przyniesie? Z naszym przeglądem będziesz mógł odpowiedzieć na kilka z nich. W skrócie live 360 wideo, sztuczna inteligencja i kolejna część gwiezdnych wojen ;)

Facebook i usługa SaaS – w korporacjach nastąpi przełom?

Jednym z największych wyzwań wśród duży firmy jest wewnętrzna komunikacja. Bezpośrednia rozmowa zazwyczaj nie jest możliwa z powodów logistycznych, dlatego przedsiębiorstwa oddają w ręce pracowników takie urządzenia, jak: Skype, Yammer, Slack czy od niedawna dostępny Facebook Workplace. Ostatni z wymienionych mimo potencjału nie posiada tego, co konkurencja, czyli możliwości integracji aplikacji CRM i poczty elektronicznej oraz udostępniania plików.

Teraz, jednak to ma się zmienić. Head of Workplace, Julien Codorniou zapowiedział, że już niedługo platforma zapewni pełną integrację z usługami SaaS (Software as a Services). Wśród nowych opcji mają się znaleźć: box do udostępniania plików, integracja z aplikacjami wsparcia sprzedaży i obsługi klienta, a także połączenie z Gmailem oraz Google Calendar.

Dowiedz się więcej tutaj -> https://techcrunch.com/2016/12/06/facebook-workplace-platform/

Ale wkoło jest wesoło, czyli wideo 360 na żywo

Wśród wymienianych przez specjalistów trendów na 2017 rok, dwa możemy traktować za pewniak: technologię VR oraz live video. W ciągu 12 miesięcy przeszliśmy wszyscy razem podróż od spontanicznych transmisji za pomocą Periscope lub Meerkata do w pełni profesjonalnych (rodem z telewizji) realacji na Facebooku oraz… na Instagramie (tak, transmisje na żywo są już dostępne i w tym kanale).

Jednak na tym przygoda z live video się nie kończy, Facebook wprowadza kolejne rozszerzenie - Live 360 Video. Zdaniem twórców, nowy format zanurzy widzów w pełni na scenie, pozwalając im odkrywać na własną rękę i doświadczyć nowego środowiska. Chociaż dla nas taki format może wydawać się zbyt skomplikowany to jednak jest to ciekawe rozwiązanie, którego największą zaletą jest wiarygodność. Doskonale wiemy, jak wiele może ukryć tylko jeden kadr [Zobacz dodatkowy artykuł].

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/facebook-is-launching-live-360-video/

Sztuczna Inteligencja jest bliżej niż myślisz

Skoro jesteśmy przy live video, warto wspomnieć o nowym rozwiązaniu Facebooka, czyli monitoringu i automatycznym zgłaszaniu obraźliwych treści. Popularyzacja transmisji na żywo to duże osiągnięcie, jednak format ten nie zawsze służy do słusznych celów. Po wielu relacjach pełnych przemocy lub łagodnie mówiąc „nagości”, serwis zdecydował się na implementacje narzędzia sztucznej inteligencji, które będzie odpowiedzialne za moderowanie contentu.

Na tę chwilę maszyna jest na etapie testów, jednak znając tempo pracy w Facebook Inc. możemy spodziewać się, że nie potrwają one długo.

Dowiedz się więcej tutaj -> https://techcrunch.com/2016/12/06/facebook-workplace-platform/

Czy Snapchat wstanie z kolan?

Na chwilę oderwiemy się od Facebooka i uwagę skierujemy na jego ofiarę – Snapchata. Aplikacja z duszkiem w logo po całej serii kopii ze strony Marka Zuckerberga i jego świty jednak próbuje jeszcze o sobie przypomnieć, wydając kilka nowych funkcji.

Pierwszą nowością są grupowe chaty, z których korzystać jednocześnie może nawet 16 osób. Zgodnie z ideologią Snapa, każdy chat, w którym nie będzie interakcji przez dłużej niż 24 godziny, zniknie. Drugą opcją jest Scyzoryk, czyli od teraz każdy poprzedni snap lub zdjęcie w galerii może stać się naklejką w nowym nagraniu lub fotografii. Trzeci update to, coś co znamy z Instagram Stories, czyli pędzel. Zdaniem twórców aplikacji to funkcja sprawi, że zamienisz swoje w Snapy w artystyczne dzieło…

Dowiedz się więcej tutaj -> https://www.snap.com/en-US/news/post/happy-holidays/

Kłoda pod nogi reklamodawcom

Facebook miesięcznie dostarcza mnóstwo nowych możliwości reklamowych, które z przyjemnością wykorzystujemy. Tym razem, jednak największy serwis społecznościowy udostępnił narzędzie, które wielu markom może przysporzyć trochę kłopotów.

Wspomniane narzędzie to ankieta z pytaniem: „Jeśli dokonałeś zakupu, czy jesteś z niego zadowolony?”. Dostępne odpowiedzi to: „tak”, „nie dokonałem zakupu” oraz „nie”. Ankieta będzie wyświetlała się pod materiałami sponsorowanymi.

Trzeba przyznać, że chociaż narzędzie zostało stworzone z myślą o konsumentach, to jednak może wywoływać sporo kontrowersji, szczególnie ze strony reklamodawców.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/facebook-wants-help-fight-scammy-advertising/

Korzystając z okazji

Drogi czytelniku, życzmy Ci wesołych świąt, zdrowia, szczęścia i miłości. Ciepłej domowej atmosfery i spokoju ducha. Niech te kilka najbliższych dni będzie dla Ciebie czasem odpoczynku od smartfonów, sociali i innych rozpraszaczy. O fanpage marki się nie bój, jest w dobrych rękach ;)
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #6

Jakie nowe narzędzie ułatwi pracę na linii klient – agencja? Dlaczego organizacje non profit mogą działać lepiej na Facebooku? Które...

Zamknij