Przegląd social mediowy #8

Witaj w nowym roku! Roku, w którym zdaniem ekspertów, będzie czasem takich trendów, jak: live wideo, wideo 360, botów, VR-u oraz algorytmów. Przygotowaliśmy krótkie podsumowanie nowości z ostatni dwóch tygodni. Czy znajdą się w nich nowinki zgodne z trendami? Przekonaj się sam.

Radio na Facebooku, czyli witajcie podcasty

Podcasty, czyli cytując Marca Marona, twórcę jednego z najpopularniejszych podcastów w Ameryce to coś jak program radiowy, tylko na komputerze/smartfonie. Format cieszy się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych, dlatego dziwi fakt, że Facebook wprowadził je dopiero teraz.

U nas, jest to nadal niszowa branża, jednak mimo to warto jej się przyjrzeć nieco bliżej. Konsumenci doceniają wszelkie eksperckie działania marek, nie bez powodu mówi się, że „content is the king” (ale tylko jakościowy;)). Artykuły to podstawa, ale coraz częściej na naszych wallach pojawiają się transmisje na żywo ze specjalistami. Chociaż ich nadanie jest banalnie proste, wystarczy smartfon, to jednak borykamy się z innymi problemami, jak np.: brak doświadczenia przed kamerą, która peszy czy wygląd nie tylko występujących, ale również otoczenia.

Podcast jest zamiennikiem, który rozwiązuje powyższe trudności. Świetnie się sprawdzi wśród marek z sektora finansowego czy technologicznego.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/live-audio-facebook-enters-world-podcasting/

Instagram - Teraz możesz więcej

Możliwość umieszczenia tylko jednego linku w opisie profilu na Instagramie zawsze sprawiało problemy. Kierować do strony, sklepu online, a może Facebooka? Odpowiedź nie była prosta. Teraz na szczęście nie musimy się ograniczać. Z pomocą przychodzi linktr.ee strona, dzięki której możemy w łatwy i przejrzysty sposób przekierować fanów w kilka miejsc (a cały ruch monitorować!). Sparowanie profilu na Instagramie z aplikacją linktr.ee jest bardzo proste. Wszystko wyjaśnia poniższy zrzut ekranu ;)

Po lewej stronie mamy kokpit, który służy dodawaniu poszczególnych hiperłączy. Po dodaniu wszystkich linków, w prawym górnym rogu generowany jest link, który następnie należy dodać do w bio naszego profilu. Po prawej stronie aplikacja na żywo pokazuje podgląd strony, która pośredniczy w kierowaniu ruch do poszczególnych kanałów.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/heres-how-to-add-multiple-external-links-to-instagram/

Napisy – nie tylko dla tych, co nie znają danego języka

Wideo na Facebooku jest super. Te, złożone z pięciu słów, zdanie możemy powtarzać do znudzenia. Ale czy wiesz, co jest ważne podczas publikacji materiału? Istnieje wiele wytycznych, jednak teraz skupimy się konkretnie na napisach. Facebook jakiś czas temu zrezygnował z automatycznego włączania dźwięku, ponieważ okazało się, że wkurza to aż 80% użytkowników.

Innym problemem filmów był brak możliwości komfortowego oglądania ich w miejscach publicznych. Nie zawsze mamy ze sobą słuchawki. Dlatego bardzo ważne stały się napisy. Pierwszy raz przestały one być ułatwienie dla osób, które nie znają angielskiego, niemieckiego, czy hiszpańskiego. Stały się natomiast ułatwieniem dla każdego odbiorcy.

Niestety o napisach bardzo często zapominamy, dlatego Facebook wyciąga do nas pomocną rękę i narzędzie, które dzięki zaawansowanej technologii potrafi samo wygenerować napisy.

Oczywiście na razie opcja ta jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych.

Dowiedz się więcej tutaj -> http://wersm.com/how-to-automatically-generate-captions-on-your-facebook-videos/
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #7

Święta już za chwilę, a potem sylwester i nowy rok. Każdy zadaje sobie pytanie, co nam 2017 przyniesie? Z naszym...

Zamknij