Przegląd social mediowy #9

Ostatnie tchnienie Snapchata, reklamowy format, na który wszyscy czekali i DUŻE zmiany prosto od Facebook – brzmi ciekawie? Zapraszamy do przeczytania dziewiątego przeglądu social media od faceADDICTED.

Dwa tygodnie i trzy duże zmiany w Facebook Wideo

Scrollujesz Facebooka i… bach! Do Twoich uszu trafia niespodziewany komunikat audio. Platforma Marka Zuckerberga zapowiedziała, że już niedługo, dostępne na niej filmy, będą automatycznie uruchamiały się razem z dźwiękiem. Czy nie zirytuje to zbytnio użytkowników? Pożyjemy zobaczymy, jednak przy produkcji kolejnego wideo do sieci warto mieć ten fakt z tyłu głowy (więcej o tym: Anna Robotycka dla Wirtualnemedia.pl).

Kolejna nowość to mid-rolle. Format doskonale znany z YouTube w końcu pojawi się również na Facebooku. Nowość można nazwać w skrócie „20 po 20”, ponieważ materiał wideo będzie odpalał się po 20 sekundach od wciśnięcia >play< i trwał również 20 sekund. Reklamy mają być również dostępne w relacjach na żywo. Co ciekawe, podczas gdy Facebook wprowadza mid-rolle, YouTube zapowiada ich skracanie (więcej o tym: Krystian Wojtkowski dla Interaktywnie.com).

Ostatnia, duża nowość to zapowiedź aplikacji, która umożliwi oglądanie treści wideo z fejsa na telewizorze. Ta informacja już rozsiała sugestie, że platforma z literą F na niebieskim tle zamierza rozpocząć konkurencję z Netflixem. Sugestiom zaprzecza jednak Dan Rose, Facebook’s VP.

Dowiedz się więcej tutaj: http://www.businessinsider.com/facebook-tests-mid-roll-video-ads-2017-1?IR=T http://wersm.com/its-happening-facebook-is-coming-to-your-tv/ http://wersm.com/youtubes-unskippable-ads-are-getting-shorter-in-2018/

Instagram – reklama - stories

Chciałoby się na chwilę uciec od tematu wideo, ale jednak Instagram nam na to nie pozwala. Długo oczekiwane reklamy w Instagram Stories ujrzały światło dzienne! Testowe kampanie, przeprowadzone przez wybrane marki wykazały, że format ma duży potencjał. Pora sprawdzić to na własnej skórze!

W temacie Instagrama jeszcze jedna nowinka. Od teraz aplikacja umożliwia publikację kilku zdjęć na raz. Nowy format przypominam dostępne wcześniej sponsorowane karuzele.

Dowiedz się więcej tutaj: http://wersm.com/instagram-stories-ads-are-now-available-to-everyone-globally/ https://www.engadget.com/2017/02/22/instagram-multiple-images/

Snapchat, a może już Snapgame?

Od Instagrama przechodzimy do jego ofiary – Snapchata. Los aplikacji według wielu osób jest już policzony, jednak jej twórcy się nie poddają. Nadzieję upatrują w dziedzinie raczkującej, czyli AR (Augmented Reality). Od teraz użytkownicy mogą nie tylko zmieniać swoje twarzy, ale również otaczającą ich rzeczywistość, część filtrów wzbogacona jest o elementy gamingowe.

Dowiedz się więcej tutaj: http://wersm.com/snapchat-debuts-ar-gaming-with-improved-lenses/

Twitter i Perspective na ratunek ludzkości

Trolle, hejterzy, spamerzy - nieodłączny, wyprowadzający z równowagi element pracy moderatorów i administratorów społecznościówek? Niekoniecznie. Google i Twitter podjęły działania, które mają jeden cel – zmniejszyć liczbę niezgodnych z netykietą komentarzy. Przedsiębiorstwo znane z najbardziej popularnej wyszukiwarki na świecie rozwija projekt Perspective. Program, który ma przeglądać komentarze i oceniać je na podstawie tego, jak bardzo podobne są do komentarzy określanych jako toksyczne albo takie, które sprawią, że ktoś opuści daną rozmowę. System czerpię wiedzę z przejrzanych setek tysięcy wpisów oraz bieżąco analizowanych. W przypadku ćwierkającej platformy nie wiadomo jeszcze, jakie dokładnie zmiany szykuje. Jednak część użytkowników zauważyła powiadomienia o 12-godzinnych banach za nieodpowiednie zachowanie. Zdaniem ćwierkających, idea słuszna, ale przydałoby się wyjaśnienie, za co konkretnie otrzymywana jest kara. Jak do tej pory takich informacji brakuje.

Dowiedz się więcej tutaj: http://www.komputerswiat.pl/nowosci/aplikacje/2017/08/google-perspective-uczenie-maszynowe-w-walce-z-trollingiem.aspx http://wersm.com/twitter-is-testing-temporary-measures-against-abusive-profiles/
Przeczytaj poprzedni wpis:
Przegląd social mediowy #8

Witaj w nowym roku! Roku, w którym zdaniem ekspertów, będzie czasem takich trendów, jak: live wideo, wideo 360, botów, VR-u...

Zamknij